Szolgáltatások

Állapotfelmérés, kezelési terv készítés

Ennek során ellenőrizzük a fogazat állapotát, fogászati, stomato-onkológiai szűrést végzünk.
Fogászati szűrővizsgálaton panaszmentesség esetén is fél évente javasolt a részvétel.
A kezelési terv készítésekor szükség esetén kiegészítő vizsgálatokat végeztetünk (pl. rtg felvétel, laborvizsgálat, stb.), majd a kezelési, fogpótlási lehetőségek közül a páciens igényeinek legmegfelelőbb tervet rögzítjük.

Fogkőeltávolítás

Az esztétikailag zavaró, rossz leheletet, ínygyulladást, ínyvérzést, súlyos esetben a fogak meglazulását okozó fogkövet ultrahangos eszközzel, fájdalommentesen távolítjuk el, majd simára polírozzuk a fogfelszínt. Szükség esetén szájhigiéniás tanácsokkal látjuk el betegeinket, segítünk a megfelelő száj- és fogápolási technika elsajátításában.

Fogágybetegségek

A fogágybetegség tünetei, jelei:

• vörös, gyulladt, érzékeny íny,
  • spontán ínyvérzés, mely könnyen provokálható, fájdalmas,
  • állandó rossz szájíz, kellemetlen lehelet,
  • gennyes tasakok, ínyfekély,
  • az ínyszél nem tapad feszesen a fognyakhoz, vastag fogkő jelenléte,
  • ínyvisszahúzódás, fognyaki érzékenység,
  • résképződés a fogak között,
  • foglazulás, fogvándorlás.

A fogágybetegség kialakulásának okai:

• genetikai háttér, örökölhető,
  • rossz szájhigiénia,
  • dohányzás,
  • stresszes életforma,
  • hormonális megbetegedések, diabetes,
  • pubertáskori hormonváltozások,
  • menstruációs ciklus,
  • terhességi ínyelváltozások,
  • postmenopauzális hormonváltozások,
  • vérképzőrendszeri zavarok,
  • vérnyomáscsökkentő gyógyszerek,
  • antiepilepsziás szerek
  • vitamin és fehérjehiányos táplálkozás,
  • időben el nem végzett fogszabályozó kezelés,
  • pontatlanul elkészített tömések, fogpótlások.

Fogfehérítés

A fogak színes ételek, italok hatására elszíneződnek. A fogfehérítés során a fogak (elszíneződött) eredeti színétől 6-7 árnyalattal lesz világosabb a fog. Tudni kell azt, hogy a régi töméseket, koronákat nem tudjuk fehéríteni, ezért, ha teljes körű esztétikai hatást szeretnénk elérni, a régi elszíneződött tömések cseréje is szükséges. Fogfehérítés előtt a fogkövet el kell távolítani, a fogakat professzionálisan meg kell tisztítani Ezt természetesen tartalmazza a fogfehérítés ára.
A rendelői fogfehérítés körülbelül egy órát vesz igénybe és teljesen fájdalommentes.
A fogfehérítés hatása körülbelül egy évig tart, azonban függ a táplálkozási szokásoktól is. Aki dohányzik vagy sok kávét fogyaszt, annak hamarabb elszíneződnek a fogai. A fogfehérítést évente érdemes megismételni a megfelelő fehérség fenntartása érdekében.

Fogtömések

Professzionális fogszínű tömőanyagok segítségével maximális esztétikai hatás érhető el, a tömések kopásállósága a saját fogéval vetekszik.

Letört fog restaurálása

Attól függően, hogy a fog mely része és milyen mértékben sérült, az esztétikus tömőanyaggal való helyreállítástól az élpótláson át, vagy porcelán héj készítésével, illetve gyökértömést követően gyökércsapos fogművel és borítókoronával láthatjuk el a fogat.

Amalgám tömések cseréje

Az esztétikai hátrányon kívül az amalgám tömések egyeseknél bőrbetegségeket, nyálkahártya elváltozásokat, illetve fém allergiát okozhatnak. Ezért a régi amalgám töméseket érdemes kicseréltetni modern, esztétikus, nagy kopásállóságú kompozit tömésre.
Az amalgám tömések eltávolítását speciális elszívással végezzük, így apró darabok sem kerülnek be a szervezetbe.

Inlay, onlay

Mikor készítjük?

• ha normál töméssel a szuvasodás mérete miatt már nem tudunk megfelelő hosszútávú megoldást nyújtani,
  • ha a fog nagy része letört, sérült, egy vagy több csücsök is hiányzik.

Az inlay-t, onlay-t két ülésben készítjük, lenyomatvételt követően a fogtechnikai laborban elkészül a fogmű, amit a következő alkalommal tudunk a szájba helyezni.

Porcelán héjak

Mikor ajánljuk a porcelán héjat?

• ha kisebb formai hibákat szeretnénk eltüntetni,
  • ha a frontfogaknál az elszíneződéseket, színhibákat takarni szeretnénk,
  • ha a fog korábban be lett tömve, de felszíne nem kellőképpen esztétikus,
  • ha a fogfehérítés már nem hozza azt az eredményt, amit szeretne és hófehér mosolyra vágyik,
  • ha a frontfogak közötti réseket szeretnénk eltüntetni,
  • ha a fogak nem megfelelő helyre nőttek, esztétikai problémát okoznak és ezért szükséges a fog formájának megváltoztatása.

Nagy előnye, hogy a porcelán héj alkalmazásánál nem kell az egész fogat lecsiszolni, mint a koronánál.
A porcelán héj fogtechnikai laborban készül A helyét úgy alakítjuk ki, hogy a zománc felszínét nagyon vékonyan eltávolítjuk, majd lenyomatot veszünk róla. A kész héjakat beragasztjuk, polírozzuk és már készen is van az új, hibátlan fogsor.
Fontos tudni azonban, hogy bizonyos esetekben nem lehet héjakat alkalmazni, ilyenek például: nagy mértékű szuvasodás, ínygyulladás, mélyharapás, fogcsikorgatás. Nem javasolt továbbá fúvós hangszeren játszó zenészek esetén sem.

Koronák

A koronák teljesen beborítják a lecsiszolt fogakat, megvédik és helyreállítják az esztétikájukat.
A FÉMKERÁMIA korona alapja egy nikkelmentes fémötvözet, erre égeti rá a technikus a porcelán leplezést a kiválasztott színben.
A CIRKON korona alapja fémmentes cirkóniumoxid, mely teljesen élethű hatású, kimagaslóan esztétikus, nem allergizál és az ínyszéli részeknél is kifogástalan.

Hidak

Hiányzó fogak rögzített pótlására szolgálnak. A hiányt határoló fogakat lecsiszoljuk, ezek a híd pillérei, a hiányt pótló fogak pedig a hídtagok.
A hidak csakúgy, mint a koronák készülhetnek fémötvözetre égetett porcelánból vagy cirkónium vázra égetett porcelánból.

A foghiányok mielőbbi pótlása több szempontból is nagyon fontos:

• helyreállítja az arc formáját,
  • megakadályozza a meglévő fogak elmozdulását, dőlését, a hiánnyal szemközti fog rágósíkból való kiemelkedését,
  • visszaállítja a rágás és a megfelelő beszéd képességét,
  • újra szép mosolyt biztosít.

A kezelés menete a következő:

• állapotfelmérés, kezelési terv készítése,
  • helyi érzéstelenítésben a kezelés teljesen fájdalommentes,
  • lecsiszoljuk a híd pilléreit,
  • igény esetén ideiglenes pótlást készítünk,
  • lenyomatot veszünk,
  • a fogtechnikus elkészíti a híd vázát,
  • vázpróbát végzünk, kiválasztjuk a fogszínt,
  • a kész hidat beragasztjuk.

Részleges fémvázas kivehető fogsor

Akkor alkalmazzuk, amikor a meglévő fogak száma, állapota és elhelyezkedése nem teszi lehetővé a fix fogpótlás készítését.
Általában kombinált fogpótlást készítünk, ekkor a pótlás egy fix és egy kivehető részből áll. Ilyenkor a meglévő fogakra speciális koronák kerülnek, melyek biztosítják a kivehető rész stabilitását. A kivehető rész kapcsokkal vagy finommechanikai elhorgonyzással rögzül a koronához, utóbbi esztétikailag teljes értékű megoldás, a szájban egyáltalán nem látható.

Teljes kivehető fogsor

Teljes foghiány esetén készítjük, ezeknek a fogaknak az alapja egy akrilát nevű műanyag.
Fogsoraink magas esztétikai színvonalon készülnek, választható formájú és színű műfogakkal. Az általunk készített fogsorok nagyon hasonlítanak a természetes fogakhoz, visszaadják a magabiztos mosolyt és helyreállítják az arcformát.
Tudni kell, hogy egy új fogsor megszokásához időre van szükség, mely néhány hetet is igénybe vehet. A megszokási idő alatt esetleg korrekció is szükséges lehet, melyet természetesen soron kívül és díjtalanul végzünk el.

Gyökérkezelés

Ez szükséges abban az esetben, ha:

• a fog már elhalt,
  • a fog gyulladásban van, fájdalmas,
  • a fog felépítéséhez csapos fogművet kell készítenünk.

A hiedelmekkel ellentétben ez a kezelés is FÁJDALOMMENTESSÉ tehető.
Gyökérkezelés előtt szükséges rtg felvételt készíteni, utána érzéstelenítésben megnyitjuk a fogat, eltávolítjuk a beteg fogbelet és meghatározzuk a munkahosszt egy elektronikus eszközzel. Szükség esetén gyógyszeres töméssel látjuk el a fogat, melyet, ha kell többször is megismétlünk. Ezt követően a teljesen panaszmentes fogban elvégezzük a végleges gyökértömést, majd helyreállítjuk a fog koronáját.

Egészségpénztárak

Amennyiben szerződött partnereink között nem találja egészségpénztárát, kérjük jelezze és rövid időn belül szerződünk velük is.
Szerződött egészségpénztár partnereink: OTP, Vasutas, Dimenzió, Allianz, Generali.

Vegye fel velünk a kapcsolatot

Amennyiben bármilyen kérdése merülne fel rendelőnkkel vagy szolgáltatásainkkal kapcsolatban, bátran írjon nekünk üzenetet az alábbi kapcsolatfelvételi űrlap kitöltésével.